O školi robotike u Puli
U Industrijsko-obrtničkoj školi u Puli 9.,13, i 14.12.2013.godine, održana je škola praktične robotike za nastavnike Istarske županije. Školu robotike je organizirao i realizirao prof.Dragan Pantić.
Školu robotike pohađali su:
1. Tino Krelja – Tehnička škola Pula
2. Miroslav Suk – Gospodarska škola Buje, Istituto professionale Buje
3. Ivančica Sabadin – Gospodarska škola Buje, Istituto professionale Buje
4. Ivica Komadina – Srednja škola Mate Blažine Labin,
5. Alen Šestak – Srednja škola Mate Blažine Labin,
6. Davor Franković – Srednja škola Mate Blažine Labin,
7. Luciano Paris – Talijanska srednja škola ” Dante Alighieri ” Pula,
8. Eduard Filipčić Rozze – Talijanska srednja škola ” Dante Alighieri ” Pula,
9. Nijaz Alagić – KMT OŠ Kanfanar
10. Dragan Radovanović – Industrijsko-obrtnička škola Pula.
U okviru trodnevne škole obradile se se teme:
– Upoznavanje sa mobilnim robotom Boe-Botom, rasporedom elemenata. Organizacija memorije.
– Povezivanje sa računalom i instalacija programa na prijenosna računala polaznika za rad sa robotom.
– Editor i pisanje programa. Naredba DEBUG i pisanje prvih programa.
– Sastavljanje elektronike, uporaba zujalice i LED dioda. Naredbe FREQOUT, HIGH, LOW, PAUSE.
– Uporaba naredbi DO…LOOP i FOR…NEXT.
– Upravljanje motorima i korištenje naredbe PULSOUT. Kalibracija motora.
– Pisanje programa za vožnju naprijed, nazad, skretanje lijevo i desno.
– Pisanje programa za vožnju u krug.
– Uporaba naredbe GOSUB.
– Uporaba senzora za dodir, spajanje i testiranje senzora.
– Pisanje programa za vožnju sa senzorima za dodir. Struktura IF…THEN…ELSE
– Rješavanje problema zaglavljivanja robota u kutu sa senzorima za dodir.
– Uporaba senzora za svjetlost, spajanje senzora kao djelitelja napona, testiranje senzora.
– Pisanje programa za izbjegavanje crne crte i vožnju po crti sa senzorima za svjetlost.
– Sastavljanje fotosenzora kao elementa RC člana za detekciju razine svjetla. Testiranje senzora, uporaba naredbe RCTIME.
– Pisanje programa za praćenje svjetlosnog snopa.
– Upoznavanje sa IR senzorima. Spajanje, testiranje i podešavanje udaljenosti na kojoj IR senzor detektira prepreku.
– Pisanje programa za vožnju sa IR senzorima za izbjegavanje prepreka.
– Uporaba ultrazvučnog senzora ( PING ), spajanje i testiranje senzora
– Pisanje programa za praćenje zida sa PING senzorom.
– Upoznavanje sa Robotičkom alkom i Robotrkom na prstenac.
– Upoznavanje sa pravilima natjecanja za HLR Rescue A.
– Upoznavanje sa pravilima natjecanja za HLR Rescue B.
– Odabir senzora i priprema robota Boe-Bot za natjecanje HLR Rescue A.
– Objašnjenje programa za Rescue A, testiranje i podešavanje senzora. Prepravke u programu i vožnja na areni.
Motivacija i zalaganje polaznika je bilo odlično. Vježbe su izvodili samostalno ili u parovima i svi su uspješno odradili sve planirane vježbe. Vježbe su im se svidjele jer su bile zanimljive, jednostavne, raznolike i zahtijevale su razmišljanje i kreativnost. Pohvalio bih sve polaznike za angažiranost, zalaganje, zainteresiranost i kreativnost u rješavanju zadataka.
Po završetku škole svim polaznicima su uručene potvrde o stručnom usavršavanju u području “Praktična robotika”.
Više o atmosferi na školi progledajte u Galeriji slika.
U Puli, 20.12.2013.godine
Dragan Pantić, prof.