Smjernice za sezonu 2017/18
Hrvatska liga robotičara – Hrvatskog robotičkog saveza (HLR-HROBOS-a) u šk.god.2017./2018. Smjernice za organizaciju i provedbu natjecanja.
Na radni sastanak vezan uz temu Hrvatska liga robotičara – Hrvatskog robotičkog saveza (HLR-HRS) koji se održao 9.9.2019. sa početkom u 18:00 sati u prostorijama OŠ Mate Lovraka odazvalo se 11 zainteresiranih osoba, mail-om odgovorilo 8. Svi mentori , sudionici natjecanja u školskoj godini 2016./2017., i svi roditelji učenika koji polaze radionice obaviješteni su i pozvani na sastanak.
U organizacijski odbor HLR-HROBOS-a su izabrani:
- Jelka Hrnjić, ipred HDR-a i kao domaćin RoboCup-a u Zagrebu, zadužena za organizaciju natjecanja, kotizacije, dvoranu, vremenik, priznanja, diplome ..
- Ivica Kolarić, predsjednik Robofreak-a, nacionalni predstavnik Hrvatske u RoboCup organizaciji, zadužen za organizaciju natjecanja, pripremu materijala, predsjednik kategorije Rescue Line i Rescue Line Begineer …
- Željko Krnjajić, tajnik HROBOS-a, zadaci vezani uz natjecanje, prijave, web, donacije, računi …
- Ana Sović Kržić, predsjednica HROBOS-a, potpis na dokumentima, Poziv , mediji ….
- Sandra Novosad, pomoć oko pokala, estetsko uređenje …
- Katija Barbić, predsjednica kategorije ON Stage
- Darko Pongrac, predsjednik HDR-a, predsjednik kategorije CoSpace
- Zoran Pribičević, predsjednik kategorije Recue Maze
- Zoran Vukic, član UMR Split, predsjednik kategorije Soccer Weight i Soccer Open
- Alemka Pliestić, ravnateljica škole, organizacija djelatnika škole: domari, kuharice, spremačice, zainteresirani djelatnici za pomoć, zbor, priredba, …. prijava događanja, školski kurikulum …
Organizacijski odbor razmatrat će sve aktivnosti i sve žalbe vezane za sva natjecanja u toku godine i sastati se po potrebi u toku šk.godine.
Hrvatska liga robotičara – Hrvatskog robotičkog saveza u škol.god. 2017./2018. odvijat će kao:
- RoboCup Junior Zagreb 2017. na kojemu će se odabrati najbolje ekipe koje se već u siječnju prijavljuju za svjetsko natjecanje RoboCup Junior Montreal. Ove godine svjetsko natjecanje je ranije od uobičajnog tj. od 15.6.2018. RoboCup Zagreb planirali smo kao dvodnevno natjecanje, 18. i 19.11. ( subota i nedjelja). Natjecanje bi počelo u subotu, 18.11. u 10 sati i završilo u nedjelju do 14 sati.
U subotu oko 18 sati organizirali bi dvosatni Robo party uz prijavu događanja.
Ovo natjecanje bi bilo svake godine u studenom i odabrali bi najbolje ekipe za sljedeće svjetsko natjecanje. Natjecanje RoboCup Zagreb 2017. odvijat će se u 8 kategorija i po pravilima održanog natjecanja u Japanu u srpnju 2017. Pravila se neće prevoditi jer se često mijenjaju, sadrže puno stručnih termina te bi prijevod mogao biti netočan. Naši natjecatelji na svim međunarodnim i Svjetskom natjecanju moraju se predstavljati na engleskom jeziku, sva dokumentacija koju šalju je na engleskom jeziku, te im pravila napisana na engleskom jeziku ne čine problem.
Plakat za natjecanje u Zagrebu izraditi će Filip Patčev , roditelj i član Udruge HDR, a objavu na web tajnik Saveza.
- RoboStart Split 2018. koji bi se održao npr. u ožujku 2018. između županijskog i državnog natjecanja iz tehničke kulture. Ovo natjecanje osim postojećih imalo bi još dodatnih kategorija i bilo bi pripremno natjecanje za RoboCup 2018.
Ekipa na našem natjecanju može imati max. 5 članova a može imati i samo jednog člana – kapetana. Bilo bi dobro da ekipe nemaju više od 3 člana te da svaki član ekipe aktivno sudjeljuje u radu.
Kategorije koje na natjecanju ne budu imale najmanje tri prijavljene ekipe neće imati mjerodavne rezultate za prijavu na svjetsko natjecanje i neće biti financijski podržane od Hrvatskog robotičkog saveza.
Natjecatelji koji se dva puta plasiraju na svjetsko natjecanje u jednoj kategoriji morati će mijenjati kategoriju što svima omogućuje napredovanje. Sudjelovanje na svjetskom natjecanju za natjecatelje brojati ćemo od ove 2017. godine.
Dakle, natjecatelji koji su u ovoj godini sudjelovali na natjecanju u Japanu mogu još samo jednom izabrati istu kategoriju.
Kategorije su:
- Rescue Line – odvija se po pravilima u 2017. ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/rescue_line_2017.pdf )
Ovo je najbrojnija kategorija i ima prednost kod financiranja. - Rescue Beginer – kategorija prilagođena početnicima, a pobjednici nisu kandidati za svjetsko natjecanje.
- Rescue Maze – odvija se po pravilima u 2017. ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/rescue_maze_2017.pdf )
- On Stage Primary– važno: od ove godine bodovati će se razgovor, plakat, tehnička demonstracija i nastup po pravilima svjetskog natjecanja u 2017. ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/onstage_2017.pdf )
- On Stage Secondary – važno: od ove godine bodovati će se razgovor, plakat, tehnička demonstracija i nastup po pravilima svjetskog natjecanja u 2017. ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/onstage_2017.pdf )
- Soccer Light Weight – važno: nema više Primary i Secondary i odvija se po praivlima svjetskog natjecanja u 2017. ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/soccer_2017.pdf )
- Soccer Open ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/soccer_2017.pdf )
Važno: natjecatelji se moraju potruditi da slože više ekipa tj. da u ova dva mjeseca dijele znanje kako bi se imali s kim natjecati - CoSpace Rescue Primary ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/rescue_cospace_2017.pdf )
- CoSpace Rescue Secondary ( http://rcj.robocup.org/rcj2017/rescue_cospace_2017.pdf )
Za sve kategorije treba pripremiti staze za natjecanje i ako ove koje imamo nisu zadovoljavajuće treba se pobrinuti za nadopunu novim. Suci i pomagači na natjecanju biti će imati će se kao i mentori, a oni koji nisu iz mjesta održavanja natjecanja i plaćen smještaj.
Želimo da natjecanje bude međunarodno i pokušati ćemo međunarodnim ekipama platiti smještaj.
Na samom natjecanju natjecatelji će imati ručak, sok, čaj, slatkiš, sendvič a za smještaj se trebaju pobrinuti sami.
Natjecatelji 1.7.2018. u kategoriji Primary ne smiju imati više od 14 godina, a u ostalim kategorijama 1.7.2018. ne smiju imati više od 19 godina.
Sve ekipe prijavljene za svjetsko natjecanje RoboCup Montreal pokušati će naći sponzore ili donatore i prihvati će uvjete sponzorskih i donatorskih ugovora. To znači da su ekipe obavezne na svojim plakatima imati ime sponzora, donatora, nositi majice ako ih imamo, prezentirati rad ako su pozvani, …
Kapetan prvoplasirane ekipe odabire drugog člana ekipe u dogovoru sa nacionalnim predstavnikom koji se istaknuo svojim rezultatima, koji zna raditi sa istim sučeljem i razumije program koji kapetan ekipe koristi za svog robota. Ekipa može imati i više od dva člana uz dogovor kapetana i mentora ekipe sa organizacijskim odborom o načinu financiranja kotizacije i ostalih troškova svjetskog natjecanja za tog člana/članove.
Kotizaciju za sve ekipe koje Nacionalni predstavnik prijavi na Svjetsko natjecanje uplaćuje Hrvatski robotički savez.
Financiranje svjetskog natjecanja u Kanadi– Nagoya 2017. ovisit će o ukupno odobrenim sredstvima za projekte Saveza u 2017. godini i eventualnim donacijama.
Prednost pri financiranju od strane Saveza imaju kapetani ekipa i/ili mentori, ako se drugačije unutar ekipe ne dogovore.
Najbolje ekipe prijaviti ćemo i za međunarodna natjecanja u Austriji i Slovačkoj koja su npr. u travnju 2018., zatim u Italiju i Sloveniju koja su npr. u svibnju 2018. Međunarodna natjecanja jako su kvalitetna i dobra za ekipe koje žele usporediti svoje znanje sa znanjem natjecatelja istog uzrasta i omogućuje napredovanje.
Iznesen je prijedlog da se ekipe što više predstavljaju u sredini u kojoj djeluju. Svakako, u tom slučaju treba obavijestiti i medije.
Hrvatski robotički savez će u prijedlogu aktivnosti za 2018. godinu tražiti više sredstava za svjetsko i međunarodna natjecanja što podrazumijeva i više domaćih aktivnosti.
Izglasana je kotizacija za natjecanje RoboCup Zagreb 2017. i ona iznosi:
150 kn po ekipi + 150 kuna po svakom natjecatelju ako se uplati do 31.10.2017. Kotizacija je povećana jer natjecanje traje dva dana i troškovi su veći.
Učenici koji se natječu u više kategorija više puta plaćaju kotizaciju, jer je kotizacija trošak organizacije natjecanja.
(Dakle, ekipa od jednog člana plaća kotizaciju od 300,00 kuna, ekipa od dva člana 450 kuna, …)
Prijave su otvorene do 11.11.2017. ali zbog poteškoća u organizaciji kod kasne prijave ( poslije 1.11.2017.) kotizacija je 200 kn po ekipi + 200 kuna po svakom natjecatelju.
Ekipe same brinu o smještaju i prijevozu na natjecanje osim ako ne budu drugačije obaviještene od strane organizatora.
Kotizacija se uplaćuje na račun:
Hrvatsko društva za robotiku, Julija Knifera 4 Zagreb
OIB 68596604054
Zagrebačka banka, SWIFT: ZABAHR2X
IBAN:HR7723600001101559308
Svaka prijava bit će automatski ažurirana i vidljiva na web-stranici Saveza.
Iznesen je prijedlog da se ekipe što više predstavljaju u sredini u kojoj djeluju. Svakako, u tom slučaju treba obavijestiti i medije.
U Zagrebu, 9.9.2017.
Zapisničar na radnom sastanku:
Jelka Hrnjić, prof.