HRVATSKI ROBOTIČKI SAVEZ

English

ROBOTIČKA ALKA JUNIOR

( KONCEPT I PRAVILA)

Zagreb 1. 5. 2013.

ROBOTIČKA ALKA- JUNIOR (RAJ) je zabavno-obrazovna igra. Zasnovana na spajanju hrvatske (i mediteranske) srednjovjekovne tradicije i moderne robotičke tehnologije.  RAJ je pojednostavljena varijanata  složenije zamisli ROBOTIČKE ALKE. Ideja ROBOTIČKE ALKE iznijeta je prvi put 2001. godine. Od tada je predstavljeno nekoliko koncepata igranja ROBOTIČKE ALKE ali ta alka nikad nije igrana.
Organizairani RAJ igra se od 2010. Pokrenulo ju je i njenu izvedbu u cijelosti financiralo  Hrvatsko društvo za robotiku. Koncept za RAJ kakav se do sad igrao postavljen je  2010. godine i od tada se izvodio više desetaka puta.
2013. primijećeno je da je postavljeni koncept RAJ zastario te da ga je potrebno osuvremeniti i uskladiti s početnim zamislima i iskustvima s dosadašnjih natjecanja kao i novim robotima koji su se pojavili.

OPĆI KONCEPT NATJECANJA

  1. RAJ se odvija u nizu kvalifikacijskih natjecanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
  2. Finalni RAJ odigrava se jednom godišnje na nekom od mjesta uz dalmatinsku obalu gdje su se igrale srednjovjekovne igre. Kvalifikacijska natjecanja održavaju se tijekom godine na mjestima koja  određuju organizatori nakon odigravanja finalnog natjecanja u prethodnoj godini. Na finalnoj trci sudjeluju tri natjecatelja iz jedne ekipe.  
  3. RAJ se (tradicionalno)  igra na  ulici  tj. na otvorenom prostorima  pa senzori na robotima moraju biti prilagođeni uvjetima intenzivnog svjetla, a konstrukcija robota mehanika (u perspektivi)  eventualnoj kiši .
  4. RAJ je natjecanje u kojem se spaja autonomnost stroja i vještina operatera.
  5. Broj robota natjecatelja ograničen je na maksimalno petnaest.

OBRAZOVNE CJELINE RAJ

RAJ obuhvaća dvije obrazovne cjeline: autonomna robotika i teleoperacijska robotika

Autonomna robotika:

  1. korištenje autonomnih mobilnih sustava na dnevnom svjetlu
  2. slijeđenje crte korištenjem IC senzora (ako je sustav u stanju)
  3. slijeđenje koridora staze korištenjem ultrazvučnog senzora
  4. reagiranje na zvuk

Teleoperacijska robotika

  1. Bežični prijenos upravljačkih  podataka   od upravljačke stanice do mobilnog sustava
  2. Bežični prijenos video podataka (analogno i/ili digitalno) od  mobilnog sustav do upravljačke stanice
  3. Trening prostornog zora i gađanja cilja preko  monitora na sustavu s vanjskim poremećajima (teleprezentacija)

ZABAVNA KOMPONENTA

Tijekom dosadašnjeg izvođenja RAJ zapaženo je da ta igra ima veliki medijski ili općenitije   potencijal velikog zanimanja javnosti koji se očituje u zanimanju djece za sudjelovanje, a medija za prećenje i izvještavanje o tom natjecanju.
Roboti se izložu  prije utrke uz pano s opisom sustava. Natjecatelji mogu slobodno ukrašavati svoje robote tradicijskim  folklornim detaljima karakterističnim za mjesta iz kojih dolaze.
Utrka se odvija na trgu među prolaznicima.
Navijanje za vrijeme trke je dopušteno i poželjeno.  

TEHNIČKE POSTAVKE  NATJECATELJSKOG SUSTAVA I STAZE

IZVRŠNI  SUSTAV  ROBOTA

 Sastoji se od  slijedećih važnijih  podsustava:

  1. VOZILO ROBOTA : mobilna robotička platforma  (pokretači  su običan kotač ili kotač bez obruča; elektomotorni pogon s baterijskim napajenjem). Svi roboti koji se natječu moraju biti funkcionalno jednaki.
  2. KONTROLER  ROBOTA  sa senzorima
  3. VIDEO SUSTAV (BISTRO OKO): jedna ili više kamera  na robotu  sa bežičnim video linkom prema upravljačkoj konzoli
  4. MANIPULATOR KOPLJA  (JUNAČKA DESNICA) (s min. dva SSG) sa nezavisnim  upravljačkim linkom prema  konzoli

UPRAVLJAČKI  I NADZORNI  SUSTAV

Robotom se upravlja s UPRVLJAČKE KONZOLE . Upravljačku konzolu čine:

  1. RAČUNALO S KOMUNIKACIJSKIM JEDINICAMA (Računalna jedinica za programiranje  autonomnog gibanja vozila,  daljinsko upravljanje manipulatorom , .. )
  2. VIDEO KAMERE ZA SNIMANJE STAZE (dvije do tri kamere)  za cjeloviti video pregled  s bežičnim linkom  prema glavnom monitoru (Plazma)  na kojemu promatrači mogu pratiti gibanje robota iz više kuteva.
  3. VIDEO NAOČALE ILI MALI MONITOR NA KACIGI (ili monitor računala kao alternativa) povezane s računalom, slušalice i mikrofon

Video jedinica može biti odvojena od računala ( u obliku naočala ili kacige i sl.). Ukoliko natjecatelj nema vlastitu video jedinicu može koristiti instaliranu na trkalištu. Isto vrijedi i za ostale sustave (upravljanje kopljem i sl.

SOFTVER ZA OBRADU PODATAKA NA NATJECANJU

SCENARIJ ODVIJANJA NATJECANJA

  1. Natječu se roboti određenih dimenzija
  2. Natječu se roboti s jednakim pogonskim sustavima (vrsta motora i konstrukcije kotača)
  3. Natječu se samo roboti koji mogu postići traženi brzinu gibanja tj oni koji prijeđu stazu u zadatom vremenu. Roboti koji nemaju potrebnu brzinu diskvalificiraju se.
  4. Natjecatelj (ekipa) imaju pravo na tri probne trke radi „treniranja konja“ tj. isprobavanja staze i prilagodbe senzora i programa.
  5. Robot je opremljen manipulatorom koplja ( „ČVRSTA DESNICA“)(broj SSG i konstrukcija  nisu  ograničeni)
  6. Koplje je određene duljine i promjera . (ostali parametri nisu propisani)
  7. Alka je određenih dimenzija koju propisuje Organizacijski odbor RAJ (OO RAJ).
  8. Na robota se montira video sustav organizatora . Roboti moraju imati unificiranu spojnicu za montažu video sustava.   
  9. Robota se postavlja na stazu na poziv voditelja natjecanja i od tog trenutka „jahač“ nema utjecaja na smjer njegova gibanja po stazi. „Jahač robota“ može samo manipulirati kopljem
  10. Robot starta nakon pozivnog  zvuka trube ili poziv voditelja RAJ.
  11. Robot počinje gibanju  kružnom dijelu staze dok ne dođe na polazište pravocrtnog dijela staze.
  12. Robot se giba odgovarajućom brzinom kako bi prešao stazu u propisanom vremenu. (Natjecatelj koji ne prijeđe stazu od početka gibanja do ciljanja u alku  u propisanom vremenu diskvalificira se . Vrijeme prolaska staze određuje OORAJ  prije početka natjecanja nakon pregleda prijavljenih robota).
  13. Natjecatelj trku počinje sa spuštenim kopljem. Koplje se diže kada robot prođe 2/3 staze.
  14. Nakon što pogodi alku robot se vraća na mjesto ciljanja i spušta alku na tlo i potom odlazi u hangar. Robot koji ne pogodi alku odmah odlazi u hangar.
  15. Pobjednik ima pravo na slavodobitnički prolazak stazom.

OPREMA TRKALIŠTA

Trkalište je opremljeno s :

  1. VELIKIM MONITOROM (PLAZMA) POVEZANO NA RAČUNALO
  2. VIDEO KAMERAMA  (3) S KOJIMA SE NADZIRE TRKALIŠTE
  3. SENZORIMA S KOJIMA SE UTVRĐUJE POLAZAK  ROBOTA I VRIJEME PRELASKA STAZE

 

Autor: Igor Ratković

HROBOS

Hrvatski robotički savez (HROBOS)
Dalmatinska 12, 10000 Zagreb, Croatia
IBAN: HR6723600001102334324
OIB: 35414990068
Tel: 01 4847 556
Mob: 098 95 73 225
Email:hroboszg@gmail.com

Predsjednik:
dr.sc. Ana Sović Kržić

Tajnik:
Željko Krnjajić
Web:
Željko Krnjajić

HZTK-logo

Stranice HRS koriste kolaćiće za upravljanje autentifikacijom,navigacijom, i ostalim funkcijama. Korištenjem ovih stranica, prihvaćate kolačiće koje stranica pohranjuje na vaše računalo.

Vidi policu privatnosti stranice

Dokumenti EU direktive o e-Privatnosti

Odbili ste kolačiće. Odluku možete promijeniti.

Dopustili ste da kolačići budu pohranjeni na vaše računalo. Ovu odluku možete promijeniti.